به‌گزارش ایسنا، وضعیت آینده دانشگاه ها با توجه به کاهش رشد جمعیت مبهم است وزارت نیرو درون سال جاری با توجه به تغییر وزیر و تاخیر ایجاد شده که تا انتصاب وزیر جدید نتوانست کارنامـه چندان قابل قبولی از خود برجای بگذارد. گرچه اقداماتی صورت گرفت اما آن‌طور کـه انتظار مـی رفت این صنعت نتوانست درون سال جاری بدرخشد.

شاید مـهم ترین اقدامـی کـه در سال ۱۳۹۶ درون صنعت برق رقم خورده را بتوان برق‌رسانی بـه روستاهای بالای ۱۰ خانوار دانست؛ چراکه با انجام این کار بـه ۲۱۵۲ روستای بالای ۱۰ خانوار برق‌رسانی شد کـه با این اقدام مجموع تعداد روستاهای برق‌دار شده بـه ۵۶ هزار و ۷۹۳ روستا رسید.

به عبارت دیگر درون حال حاضر درمجموع ۴.۳ مـیلیون خانوار روستایی دارای برق هستند کـه حدود ۳۲ هزار خانوار آن درون این دولت برق‌دار شده‌اند و قرار بود کـه طبق وعده مسوولان ۴۰۰ روستای زیر ۱۰ خانوار که تا پایـان امسال برق‌رسانی شوند کـه تا کنون این اتفاق محقق نشده است.

علاوه بر این اتفاق دیگری کـه در صنعت برق رخ داد توقف طرح فهام بود کـه با تشکیل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) طرح فهام بـه توانیر منتقل شد و اکنون متوقف شده هست که با توجه بـه کمبود برق و مدیریت مصرف، ‌ لازم بود این طرح اجرایی شود کـه مشکلات حقوقی و مالی مانع پیشرفت این طرح شد؛ اما بر اساس وعده مسوولان قرار شده کـه در سال ۱۳۹۷ استارت این طرح زده شود.

اما موضوع مـهم دیگری کـه امسال درون این صنعت بـه وقوع پیوست و مشکلات زیـادی را ایجاد کرد این بود کـه  مبلغ مقرر شده کـه از سمت عوارض برق به منظور توسعه برق روستایی و تجدیدپذیرها درون نظر گرفته شده بود بـه این دو بخش تعلق نگرفت و در مباحث دیگر هزینـه شد.

در واقع باوجود اینکه براساس ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق، مبلغی تحت عنوان عوارض برق از مشترکان درون راستای توسعه تجدیدپذیرها و برق‌رسانی روستایی اخذ مـی‌شود و به موجب قانون حتما ۱۰۰ درصد آن صرفا درون این دو حوزه هزینـه شود، اما سازمان برنامـه و بودجه اجرای کامل آن را محقق نکرد و بخشی از این مبلغ بابت هزینـه‌های جاری دولت هزینـه مـی‌شود کـه همـین مساله موجب کند شدن توسعه تجدیدپذیرها شده است.

اگرچه وزیر نیرو شخص شناخته شده‌ای را بـه عنوان معاون برق و انرژی خود منصوب کرد اما تاخیر درون انجام این کار موجب شد که تا امور حوزه انرژی نـه تنـها بـه کندی پیش برود و درمجموع مـی‌توان گفت کـه سال ۱۳۹۶ به منظور برقی‌ها سال پر ماجرایی بود.

انتهای پیـام

. وضعیت آینده دانشگاه ها با توجه به کاهش رشد جمعیت مبهم است . وضعیت آینده دانشگاه ها با توجه به کاهش رشد جمعیت مبهم است : وضعیت آینده دانشگاه ها با توجه به کاهش رشد جمعیت مبهم است




[برق‌رسانی بـه روستاهای کم جمعیت ناتمام ماند - ایسنا وضعیت آینده دانشگاه ها با توجه به کاهش رشد جمعیت مبهم است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 07 Jul 2018 01:15:00 +0000